اتوماسیون اداری

امروزه ارتباطات و مکاتبات اداری، کاملاً متحول شده و دیگر فرآیند های کند و زمان‌بر سنتی قابل پذیرش نیست. در ایران نیز، بیش از یک دهه است که تحلیل‌گران و طراحان سیستم‌های اداری، با تهیه و بهینه‌سازی سیستم‌های اتوماسیون اداری، برای مکانیزه نمودن گردش مکاتبات تلاش می‌کنند. چنانکه سیستم  اتوماسیون اداری، فرآیندهای تولید و گردش نامه (ارسال، دریافت، ثبت، ارجاع و … ) را مستقل از زمان و مکان پشتیبانی می‌کند، به جریان کار سرعت می‌بخشد، با جمع‌آوری اطلاعات از مجموعه فعالیت‌های سازمان و طبقه‌بندی آنها، بستر مناسبی برای پاسخگویی به موقع فراهم می‌سازد و استقرار آن، یکی از گام‌های اساسی در راستای تحقق دولت الکترونیک محسوب می‌گردد.